loading...
30U | Fun
پخش زنده اخبار
:.:.30U:.:. بازدید : 301 نظرات (0)

متخصصان تغذیه و سلامت در انگلیس می‌گویند: افرادی که به مصرف مغز و خشکبار عادت دارند، کمتر به بیماری‌های قلبی و سرطان مبتلا می‌شوند، لاغرتر و سالم‌تر هستند، کمتر به فشارخون یا چربی خون مبتلا می‌شوند، بیشتر ورزش می‌کنند و کمتر نیز ممکن است سیگار بکشند.

این یافته که شرح آن در نشریه پزشکی نیوانگلند منتشر شده حاصل مطالعه روی اطلاعاتی است که از پرستاران و فعالان بخش بهداشت و درمان آمریکا از دهه 1980 میلادی تاکنون جمع‌آوری شده است. متخصصان در این مطالعه می‌گویند: با اینکه تحقیقات قبلی نشان داده‌اند مغزها در پیشگیری از بیماری‌های کرونری قلب و افزایش چربی خون سودمند هستند اما پیش از این تحقیقی درباره رابطه آجیل با مرگ انجام نگرفته بود.

مطالعه فعلی بر اساس آزمایش و بررسی روی 120 هزار نفر در آمریکا طی یک دوره 30 ساله صورت گرفته و طی آن به نتایج تحقیقات در کشورهای دیگر مثل انگستان و هلند هم توجه شده است. نتایج این تحقیق نشان داد که مصرف مغزها خطر مرگ ناشی از بیماری‌های مهم و جدی را هم در مردان و هم در زنان تا یک پنجم کاهش می دهد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را نزدیک به 30 درصد و سرطان را 11 درصد کمتر می‌کند.

«چارلز فوکس» متخصص موسسه «سرطان دانا فاربر» در بوستون می‌گوید: واضح‌ترین فایده آجیل کاهش 29 درصدی خطر ابتلا به بیماری قلبی است که از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان امروز محسوب می‌شود. علاوه بر این یافته‌های اخیر تایید می‌کند افرادی که مرتب از مغز‌ و خشکبار استفاده می‌کنند کمتر به کشیدن سیگار روی می‌آورند، بیشتر ورزش می‌کنند، بیشتر مولتی‌ویتامین می‌خورند، لاغرتر هستند و میوه و سبزی نیز بیشتر می‌خورند.

برای برخی محققان این نگرانی وجود دارد که مصرف آجیل ممکن است باعث افزایش وزن شود اما بررسی‌ها نشان داده که این خوردنی احتمال افزایش وزن، افزایش اندازه دور کمر و نیز احتمال چاقی را نیز کاهش می‌دهد.

هرچند این مطالعه تاثیر بودادن یا شور کردن آجیل را بر خواص آن بررسی نکرده اما توصیه کارشناسان مصرف آجیل خام است.

:.:.30U:.:. بازدید : 322 نظرات (0)
 آمارها نشان می دهند خانم ها و دختران جوان امروزه نسبت به دهه های قبل بیشتر دچار "فشارخون" شده اند و مقدار قند موجود در بدنشان به مراتب بیشتر است.

بررسی ها  نشان می دهند، مصرف بیش از حد نمک به دلیل نگهداری بیش از حد آب در بدن باعث "افزایش وزن" و پف آلودگی شده و می تواند باعث چاقی و به هم ریختن منظم "هورمون ها" شود.

گفتنی است، هنگامی که نمک به غذا اضافه  می کنید  ذائقه شما بیش از حد میل به خوردن غذا و افزایش کالری پیدا می کند و از این رو باعث "تجمع چربی" در بدنتان نیز می شود.

نتایج مطالعات نشان می دهند، دانشمندان در زمینه "نمک" و اثرات منفی و مضر آن بر روی خانم ها و آقایان بسیار تحقیق کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که بیش از 30 درصد عامل "پوکی استخوان" در زنان و دختران امروزی نمک است افراد بهتر است هنگام پخت غذا مقدار کمی نمک به عنوان چاشنی به غذاها اضافه کنند و از مصرف زیاد آن پرهیز کنند.
:.:.30U:.:. بازدید : 376 نظرات (0)
مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد در هر دهه زندگی مراحل و اتفاقات مهمی در بدن هر فردی رخ می دهد که نیاز به برخی از مواد معدنی بیشتر از قبل می‌شود.

در سن 20 سالگی مصرف آهن یکی از مهمترین خوراکی ها برای دختران جوان محسوب می‌شود دریافت میزان کافی آهن و ویتامین B به طور مستقیم روی فراگیري مغزی اثر گذاشته و بین "عملکرد مغز" و اندام‌ها هماهنگی برقرار می‌کند. 

در سن 40 سالگی بارزترین اتفاق تغییر در ترشح هورمون‌های زنانه و حرکت تدریجی به سمت روزهای پرهیاهوی زندگی است مصرف ویتامین D، E، "کلسیم" و "منیزیم" بسیار مهم است و کلم بروکلی، کاهو، ماست، کشک،  بادام خام و قارچ منابع اصلی این ویتامین‌ها به حساب می‌آیند. 

بارداری یکی از مراحلي است كه اغلب خانم‌ها حداکثر تا دهه 30 سالگی آن را تجربه می‌کننند ویتامین C، ویتامین D و A از ضروری ترین ویتامین‌هایی هستند كه بدن به آنها در این سن احتیاج دارد و کاکائو، شیر، پنیر، ذرت، تن ماهی، اسفناج، عدس، لوبیا، سیب و موز سرشار از این ویتامین‌ها هستند کمبود دریافت این ویتامین‌ها باعث انتقال در جذب "کلسیم" مواد غذایی می‌شود و بدن مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود.
:.:.30U:.:. بازدید : 416 نظرات (0)
خوب است بدانید آب لبو برای رفع التهاب مثانه و بیماری های پوست مفید است و فشار خون را تنظیم می کند و اگر آن را در فسنجان بریزید طعم و طبع این خورش را ملایم می کند. مصرف لبو در سالاد بر میزان اشتها می افزاید و بسیار ملین است.

لبو با آن جذابیت‌های خیره‌کننده همچون رنگ قرمز براق و مزه شیرین و دلچسبش میل به خوردن را بیشتر در ما بر‌می‌انگیزد تا شلغم! البته به شلغم بر نخورد.

شلغم هم اگر سفید بلوری باشد و قسمت هایی از آن به رنگ بنفش مزین شده باشد وسوسه انگیز می شود. اما اگر بی خیال شکل و شمایل شویم و بخواهیم مزایای این دو سبزی زمستانی را مورد بررسی قرار دهیم، این پرسش مطرح می شود که ارزش غذایی لبو و شلغم چه میزان است؟

رنگ قرمز لبو حکایت از سر درون دارد !


چغندر قرمز وقتی می پزد، لبو نامیده می شود. بدی لبو این است که حجم زیادی شیرینی وارد بدن کرده و فوق العاده چاق کننده و مصرف آن برای دیابتی ها مضر است، اما لبو هر چه قرمزتر باشد خواص آنتی اکسیدانی بیشتری دارد و قادر است از رسوب ذرات چربی در رگ ها جلوگیری کند و سختی عروق و بیماری های قلبی را کاهش دهد و با کنترل چربی خون ریسک ابتلا به کبد چرب را کاهش دهد.

از سوی دیگر آنتی اکسیدان های لبو موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و علاوه بر کمک به التیام سرماخوردگی نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و پارکینسون دارد و مهم تر آن که برای درد مفاصل و نقرس مفید است. رمز ماندگاری رنگ قرمز لبو آن است که در حین پخت از کوتاه کردن انتهای ریشه و ساقه آن اجتناب کنید.

خوب است بدانید آب لبو برای رفع التهاب مثانه و بیماری های پوست مفید است و فشار خون را تنظیم می کند و اگر آن را در فسنجان بریزید طعم و طبع این خورش را ملایم می کند. مصرف لبو در سالاد بر میزان اشتها می افزاید و بسیار ملین است.

شلغم انسولین دارد، اما...

شلغم به دلیل ویتامین C و انواعی که به رنگ بنفش مزین است، خاصیت ضد سرطانی بالایی دارد و در روده ها به افزایش باکتری های مفید کمک می کند.

در برخی منابع گفته شده است شلغم خام دارای مقادیری انسولین گیاهی است و تا حدودی قند خون را کنترل می کند، اما پخته آن اگرچه در مقایسه با لبو کم قند تر است، اما چاق کننده و مصرف آن برای مبتلایان به دیابت توصیه نمی شود.

شلغم به سبب بافت نرم و گرمایی که در حین طبخ دریافت می کند، نرم کننده سینه و کمک کننده به سیستم تنفسی است و از شدت سرفه می کاهد.

با وجود آن که در برخی منابع شلغم خاصیت ضد ویروسی قوی داشته و مقوی سیستم ایمنی بدن است، اما برخی کارشناسان معتقدند لبو بیشتر از شلغم می تواند در التیام سرماخوردگی تاثیرگذار باشد.

شلغم و لبو هر دو دارای املاح معدنی همچون کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم و گوگرد بوده و یکی از منابع پیشگیری کننده از پوکی استخوان است، اما باید بدانید به هیچ وجه نمی توان آن را جایگزین شیر و فرآورده های لبنی کرد. این را هم بدانید شلغم برای مبتلایان به تیروئید باید تحت نظر پزشک مصرف شود.
آخرین اخبار
لينك 69
plus+
plushits.us
همکاری در 30U
http://rozup.ir/up/30u/hamkari3.jpg
درباره ما
داشتم از درد به خود می پیچیدم، همسایه ها گفتند: چقدر قشنگ قر میدهی! و سالهاست رقاص پردرد خیابانهایم. صادق هدايت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 232
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 555
  • بازدید ماه : 4,766
  • بازدید سال : 23,324
  • بازدید کلی : 201,661
  • کدهای اختصاصی
    -->
    .... ...........
    shOp
    سخنان دکتر شریعتی