loading...
30U | Fun
پخش زنده اخبار
:.:.30U:.:. بازدید : 237 نظرات (0)
پسرها : 
۱ – با ماشین میرن سراغ بانك، پارك میكنن، میرن دم دستگاه عابر بانك



۲- كارت رو داخل دستگاه میذارن

۳- كد رمز رو میزنن و مبلغ درخواستی رو وارد میكنن

۴- پول و كارت رو میگیرن و میرن

دخترها : 
۱- با ماشین میرن دم بانك

۲- توی آینه آرایششون رو چك میكنن

۳- به خودشون عطر میزنن

۴- احتمالا” موهاشون رو هم چك میكنن

۵- توی پارك كردن ماشین مشكل پیدا میكنن

۶- توی پارك كردن ماشین خیلی مشكل پیدا میكنن 

۷- بلاخره ماشین رو پارك میكنن و میرن دم دستگاه عابر بانك 

۸- توی كیفشون دنبال كارتشون میگردن 

۹- كارت رو داخل دستگاه میذارن، كارت توسط ماشین پذیرفته نمیشه 

۱۰- كارت تلفن رو میندازن توی كیفشون 

۱۱- دنبال كارت عابر بانكشون میگردن 

۱۲- كارت رو وارد دستگاه میكنن 

۱۳- توی كیفشون دنبال تیكه كاغذی كه كد رمز رو روش یادداشت كردن میگردن

۱۴- كد رمز رو وارد میكنن 

۱۵- ۲ دقیقه قسمت راهنمای دستگاه رو میخونن 

۱۶- كنسل میكنن 

۱۷- دوباره كد رمز رو میزنن

۱۸- كنسل میكنن

۲۰- مبلغ درخواستی رو میزنن 

۲۱- دستگاه ارور (خطا) میده

۲۲- مبلغ بیشتری رو درخواست میكنن

۲۳- دستگاه خطا میده

۲۴- بیشترین مبلغ ممكن رو درخواست میكنن 

۲۵- انگشتاشون رو برای شانس روی هم میذارن 

۲۶- پول رو میگیرن

۲۷- برمیگردن به ماشین 

۲۸- آرایششون رو توی آینه چك میكنن

۲۹- توی كیفشون دنبال سویچ ماشین میگردن

۳۰- استارت میزنن

۳۱- پنجاه متر میرن جلو 

۳۲- ماشین رو نگه میدارن

۳۳- دوباره برمیگردن جلوی بانك

۳۴- از ماشین پیاده میشن

۳۵- كارتشون رو از توی دستگاه عابر بانك برمیدارن

۳۶- سوار ماشین میشن 

۳۷- كارت رو پرت میكنن روی صندلی كنار راننده 

۳۸- آرایششون رو توی آینه چك میكنن

۳۹- احتمالا یه نگاهی هم به موهاشون میندازن

۴۰- راه میفتن و میندازن توی خیابون اشتباه

۴۱- برمیگردن 

۴۲- میندازن توی خیابون درست

۴۳- پنج كیلومتر میرن جلو

۴۴- ترمز دستی رو آزاد میكنن ( میگم چرا انقدر یواش میره ها )


۴۵- به حركت ادامه میدن

:.:.30U:.:. بازدید : 317 نظرات (0)

علل و راههای درمان ریزش مو

آیا شما هم از آن دسته هستید که ریزش مو دارید و دلیل و راه درمان آن را نمی دانید؟آیا به پزشک هم مراجعه کرده اید؟یا گمان برده اید ریزش موی شما ارثی است و به آن توجه نکرده اید؟قصد داریم تا در این مطلب به ریزش مو، علل آن و راههای درمان ریزش مو بپردازم.

 

سیکل طبیعی رشد مو:

در هر زمانی ۱۰% موهای سر شما در فاز استراحت هستند.بعد از گذشت ۲ تا ۳ ماه، موهای در فاز استراحت می ریزند و موهای جدید به جای آنها می رویند.این رویش حدود ۲ تا ۶ سال بعد تمام می شود.در این فاز، هر تار مو، ماهیانه ۱ سانتیمتر رشد می کند.

بنابراین ریزش چند تار مو در هر روز به عنوان بخشی از این سیکل طبیعی است.اما بعضی افراد بیش از حد طبیعی ریزش مو دارند که این ریزش مو می تواند در کودکان، مردان و زنان باشد.

:.:.30U:.:. بازدید : 264 نظرات (0)

بوی بد دهان یک علامت شناخته شده با سابقه تاریخی قدیمی است. بوی بد دهان می‌تواند دلیل عمومی یا موضعی داشته باشد . مشخص شده که تقریبا  ۸۵  درصد بوی دهان ناشی از عوامل موضعی است، از این جهت اهمیت روشهای بهداشتی مثل مسواک زدن دندانها و زبان محرز شده است . 

باید یادآوری کرد که بوی بد دهان به تنهایی یک بیماری نیست بلکه علامت بیماریهای مختلف است.


وجود بوی بد دهان معمولا در اکثر مواقع ناشی از عوامل بیماریزاست و نشان دهنده وجود یک بیماری است که باید شناسایی و تصحیح شود همین طور اکثر افراد احساس نگرانی درباره بوی بد دهان خود دارند . 
این نگرانی گاهی به آنجا میرسد که فرد از تماس با دیگران پرهیز می‌کند و هنگام صحبت کردن دست خود را جلوی دهان می‌گیرد و یا بطور مرتب از آدامس یا از انواع دهان شویه‌ها استفاده می‌کند. 

باید گفت چون گیرنده‌های بویایی خیلی سریع خسته می‌شوند و این گیرنده‌ها حدود یک ثانیه پس از تحریک به میزان  ۵۰  درصد با محیط سازگاری می‌یابند و سپس با سرعت کمتری به سازگاری خود ادامه می‌دهند، از دریافت بوها عاجز می‌شوند. به همین دلیل فرد مبتلا به بوی بد دهان خیلی سریع به آن عادت خواهد کرد، بنابراین شخص نمی‌تواند بوی بد دهان خویش را تشخیص دهد . 

مطالعات بر روی بزاق انکوبات شده و هوای تنفسی گرفته شده از دهان افراد مورد مطالعه وجود سه ترکیب گوگرددار متیل مرکاپتان، سولفید هیدروژن و دی متیل سولفید را مسئول بیش از  ۹۰  درصد بوی بد دهان می‌داند که در این بین نقش دو ترکیب اول بیشتر است .

منبع " pezeshk.us " 

:.:.30U:.:. بازدید : 241 نظرات (1)

 استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور انگلیسی که به تازگی در نشریات و برنامه‌های تلویزیونی در رابطه با عجایب علم فیزیک و سفر در زمان اظهار نظرهای قابل توجهی ارائه می‌کند به تازگی در قالب مقاله‌ای به بررسی شیوه‌های ممکن برای سفر در زمان پرداخته است که بخشی از آن در نشریه ان‌بی‌سی به این شکل     منتشر شده است 

 بعد چهارم 


نظریه اول هاوکینگ بر این اساس مطرح شده است که باید زمان را در قالب یک بعد، مانند طول، عرض و یا ارتفاع در نظر گرفت. وی در مثالی می‌گوید: "در هنگام رانندگی به سوی جلو حرکت می‌کنید، این یک جهت است، به سمت راست یا چپ دور می‌زنید، این جهتی دیگر است، جهت سوم زمانی است که بر روی یک جاده کوهستانی حرکت می‌کنید و بعد چهارم در چنین سفری زمان است." 

هاوکینگ می گوید: "فیلم‌هایی با مضمون سفر در زمان معمولا ماشین‌های عظیم و پر مصرفی را نشان می‌دهند که مسیری را در میان بعد چهارم گشوده و تونلی را در دل زمان باز می‌کند. مسافر زمان نیز خود را برای تجربه‌ای ناشناخته آماده کرده و وارد این تونل شده و آنگاه در ناکجاآبادی ظاهر می‌شود. شاید مفهوم کلی چنین شیوه ای کاملا بعید و کاملا متفاوت از واقعیت به نظر آید اما ایده کلی آن چندان غیر عقلانی نیست. 

"در واقع قوانین فیزیک با ایده سفر در زمان از طریق درگاه هایی به نام "کرم چاله" انطباق دارند. این درگاه‌ها در اطراف ما پراکنده‌اند تنها به دلیل کوچک بودن امکان مشاهده آنها وجود ندارد. این حفره‌ها در گوشه‌های پنهان فضا و زمان خود را نمایان می‌کنند. هیچ چیز مسطح و جامد نیست، در صورتی که از فاصله‌ای بسیار نزدیک به هر جسمی نگاه کنید حفره‌ها و چین خوردگی‌هایی را می‌توان در آن مشاهده کرد. این یکی از اصول بنیادین فیزیک است که شامل حال زمان هم می‌شود." 

 
:.:.30U:.:. بازدید : 183 نظرات (0)

ﻣﺎﺩﺭ ﻋﺰﯾﺰﺗﺮ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﻢ،ﺑﻊ!
ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﮔﻠﻪ ﺟﺪﺍ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻗﺼﺎﺏﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺳﭙﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩﻡ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻫﻤﯿﻨﻄﻮﺭﯼ ﻫﻢ ﺷﺪ.
ﺣﺎﺝ ﺭﺣﯿﻢ ﻗﺼﺎﺏ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺧﺮﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺮﺩ. ﺁﻥ ﺷﺐ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﯽ ﺗﺎ ﺻﺒﺞ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺳﺤﺮ ﮐﺮﺩﻡ؛ ﻫﻤﻪﺍﺵ ﺧﻮﺍﺏ ﭼﺎﻗﻮ ﻣﯽﺩﯾﺪﻡ.
ﺻﺒﺢ ﻗﺼﺎﺏ ﺑﺮﺍﯾﻢ ﺁﺏ ﺁﻭﺭﺩ؛ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﺭﻓﺘﻨﯽ ﻫﺴﺘﻢ ﺍﺷﮏ ﺟﻠﻮﯼ ﭼﺸﻤﻬﺎﯾﻢ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﺮﮔﺸﺘﻢ ﺑﻪ
ﺳﻤﺖ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﻭ ﺍﺯ ﺗﻪ ﺩﻝ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺑﻊ ﺑﻊﮐﺮﺩﻡ.

ﻗﺼﺎﺏ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺗﯿﺰ ﮐﺮﺩﻥﭼﺎﻗﻮﯾﺶ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺭﺿﺎ، ﭘﺴﺮﺵ، ﺁﻣﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭ ﮐﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﮔﻮﺷﺖﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺑﺎﻻ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻓﺮﺩﺍ ﺷﺎﯾﺪ ﻗﯿﻤﺖ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮ ﮔﻮﺷﺖ ﺑﺸﻮﺩ ﺑﯿﺴﺖ ﻫﺰﺍﺭ ﺗﻮﻣﺎﻥ.

ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﭼﻨﺪ ﺻﺒﺢ ﺍﯾﻦ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺑﺮ ﻗﻀﺎ ﻣﺎ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﺎﻧﺪﯾﻢ. 

:.:.30U:.:. بازدید : 355 نظرات (0)

فک دریای خزر (Pusa caspica) یکی از پستانداران کمیاب آب‌زی دنیاست که فقط در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن زندگی می‌کند. رنگ بدن در پشت خاکستری و در ناحیه شکم سفید است و خالهای تیره رنگ درشتی نیز در پشت حیوان وجود دارند.جفت گیری در اواخر بهمن ماه با بروز جدالهای سختی میان نرها آغاز می شود. دوره بارداری مثل اسب حدودأ یازده ماه است و در اواخر دی ماه سال بعد روی توده های یخی یک یا دو بچه به دنیا می آورد.به دلیل افزایش سرعت رشد، دوره شیر خوارگی آنها حداکثر تا دو ماه و نیم می باشد.

فک خزری به‌طور میانگین ۱٫۵ متر طول و ۶۸ کیلوگرم وزن دارد و یکی از کوچک‌ترین انواع فک به شمار می‌رود.

فک‌ها در آب زندگی می‌کند و تنها برای زادآوری، و گاهی برای استراحت به ساحل می‌آید. در خشکی بسیار کم‌تحرک ولی در آب بسیار فعال است و با کمک پاهای خود به سرعت شنا می‌کند. فک‌ها از دست‌هایشان برای حفظ تعادل استفاده می‌کنند.

:.:.30U:.:. بازدید : 275 نظرات (0)


(رابرت‌ دنیرو) به‌ نظر اکثر منتقدان‌ سینما یکی‌از قوی‌ترین‌ هنرپیشه‌های‌ سینمای‌ دنیا می‌باشد. 

او به‌ عنوان‌ برجسته‌ترین‌ بازیگران‌ زمان‌ خودشناخته‌ شده‌ است‌. (رابرت‌ دنیرو) با بازی‌ در فیلم‌(پدرخوانده‌۲)، به‌ شهرتی‌ مضاعف‌ رسید...

 اوازهنرپیشگان‌ پرکار هالیوودی‌ به‌ شمار می‌رود،همچنین‌ او دومین‌ بازیگری‌ است‌ که‌ به‌ خاطرایفای‌ نقش‌ (ویتو کورلئون‌) برنده‌ جایزه‌ اسکارشد. نفر اول‌ (مارلون‌ براندو) بود که‌ برای‌ ایفای‌همین‌ نقش‌ جایزه‌ اسکار را از آن‌ خود کرد.می‌خواهیم‌ اشاره‌ای‌ به‌ زندگی‌ وی‌ داشته‌ باشیم‌،بازیگری‌ که‌ در نقش‌های‌ جدی‌ و کمدی‌ چنان‌ایفای‌ نقش‌ می‌کند که‌ همه‌ از او به‌ نیکی‌ یادمی‌کنند.
●کودکی‌ رابرت‌ دنیرو 

رابرت‌ دنیرو در هفدهم‌ آگوست‌ ۱۹۴۳ در(نیویورک‌) به‌ دنیا آمد. پدر و مادرش‌ هنرمندبودند. پدرش‌ (روبرت‌) شاعر و مجسمه‌ساز ونقاش‌ بود و مادرش‌ (ویرجینا آدمیرال‌) نیز یک‌نقاش‌ بود. والدین‌ رابرت‌ اصلیت‌ ایتالیایی‌داشتند. اما برای‌ زندگی‌ بهتر به‌ نیویورک‌ مهاجرت‌کرده‌ بودند. رابرت‌ جثه‌ کوچک‌ و ضعیف‌ و پوست‌بسیار سفیدی‌ داشت‌. لذا او را بابی‌میلک‌(شیربرنج‌) لقب‌ دادند.  


:.:.30U:.:. بازدید : 343 نظرات (0)


بوزون چیست؟ 
بوزون یک ذره زیر-اتمی است. ذرات اتمی پرتون ها، نوترون ها و الکترون ها هستند. در حالی که در دنیای یونان اتم به معنی غیر قابل تقسیم بود، دانشمندان مدرن دریافتند که ذرات اتمی هم قابل بخش به ذرات زیر-اتمی هستند. که این ذرات زیر-اتمی شامل کوارک ها، لپتون ها و بوزون ها می شوند.


akairan


بوزونِ هیگز چیست؟ 
 


هیگز آخرین بخش گمشده مدل استاندارد ( Standard Model )‌ است. تئوری که بلوک های اصلی سازنده جهان را تشریح می کند. ۱۱ ذره دیگری که توسط این مدل پیش بینی شده اند، تا کنون کشف شده بودند و حالا پیدا شدن هیگز می تواند مدل استاندارد را تایید نماید. با اثبات وجود این ذره، ما مجبور به باز اندیشی در خصوص نحوه شکل گیری جهان خواهیم بود.


:.:.30U:.:. بازدید : 346 نظرات (0)

یکى از مسائل مهم فلسفى که مورد توجه و اختلاف فلاسفه است، مسئله زمان است که نظریات مختلفی درباره آن مطرح است، مشاهیر فلاسفه می گویند: زمان مقدار حرکت است و موجودى است غیر قارالوجود و متقوم به حرکت و حرکت حامل آن است. ملاصدرا می گوید: زمان میزان حرکت و مقیاس متحرکات است «من حیث هى متحرکات» ایشان در اثبات زمان روش طبیعى را برگزیده است که علماى طبیعى از روش مشاهده در اثبات مسائل استفاده مى‏کنند. ملاصدرا همان برهان معمول را در اثبات زمان آورده است که دو متحرک از مبدأ معین به سوى مقصد معین حرکت مى‏کنند و یکى زودتر به مقصد معلوم و مشخص مى‏رسد و یکى دیرتر. اما بحث دیگر این است که آیا بشر می تواند زمان را تحت اختیار خود بگیرد و آن را کنترل کند؟


زمان یکی از ارزشمندترین سرمایه هر فرد است و در واقع سرمایه ای برگشت ناپذیر در اختیار انسان است که غیر قابل خریداری و غیر قابل تولید و بازیافت است. این سرمایه عظیم خدادادی همان گونه که حضرت علی (ع) فرمودند با سرعتی مانند ابر به پیش می رود و در صورتی می تواند به نحو احسن برای انسان مفید باشد که با مدیریت صحیح به کنترل درآید. الک مکنـــــزی در کتاب "مدیریت بهره وری از زمان" کنتــــرل را چنین تعریف می کند: کنترل زمان بدین معنا است که قصور در عدم بهره گیری کافی از زمان متوجه خود شخص است نه سایر افراد. از این رو باید با همه توان کوشید تا عادات جا افتاده را ترک کرد و باید بر کشش های منفی طبیعت انسانی چیره شد تا از فرصت ها بهترین بهره ها را برد.

:.:.30U:.:. بازدید : 228 نظرات (0)
اندیشه وجود یک خود دیگر نظیر آنچه که در بالا شرح آن رفت عجیب و غیر معقول به نظر می‌رسد، اما آنگونه که از قرائن بر می‌آید انگار مجبوریم آن را بپذیریم. زیرا مشاهدات نجومی از این اندیشه غیر مادی پشتیبانی می‌کنند. بنابر این پیش بینی ساده‌ترین و پر طرافدارترین الگوی کیهان شناسی که امروزه وجود دارد، این است که هر یک از ما یک جفت (همزاد) داریم که در کهکشانی که حدود 10280 متر دورتر از زمین قراردارد، زندگی می‌کنند.

این مسافت آنچنان زیاد است که بطور کامل خارج از هر گونه امکان بررسیهای نجومی است، اما این امر واقعیت وجود نسخه دوم ما را کمرنگ نمی‌کند. این مسافت بر اساس نظریه احتمالات مقدماتی برآورده شده و حتی فرضیات خیال پردازانه فیزیک نوین را نیز در بر نگرفته است. 

فضای بیکران

اینکه فضا بیکران است و تقریبا بطور یکنواخت از ماده انباشته شده است، چیزی که مشاهدات هم آن را تأیید می‌کنند. در فضای بی کران حتی غیر محتمل‌ترین رویدادها نیز بالاخره در جایی ، اتفاق خواهند افتاد. در این فضا ، بینهایت سیاره مسکونی دیگر وجود دارد، که نه تنها یکی بلکه تعداد بیشماری از آنها مردمانی دارند که شکل ظاهری ، نام و خاطرات آنها دقیقا همان هاست که ما داریم. به ساکنانی که تمامی حالتهای ممکن ار گزینه‌های موجود در زندگی ما را تجربه می‌کنند. من و شما احتمالا هرگز خودهای دیگران را 
:.:.30U:.:. بازدید : 239 نظرات (0)

کنیزی که به روایتی از اوکراین آمده بود و به روایتی از رومانی اسم اولیه‌اش روکسولانا بوده (و به روایتی آناستازیا) توسط تاتارها اسیر می‌شود و مرگ پدرش که یک کشیش ارتودوکس بود را به چشم می‌بیند و همان موقع تصمیم می‌گیرد از مسببان این اتفاق انتقام بگیرد. اما در تاریخ ترکیه آمده است که تمام کینه‌توزی‌ها و دشمنی‌های خرم‌سلطان و توطئه‌های او ناشی از حرص به قدرت و ترسش از رقبا بوده است. به هر حال خرم سلطان طی سال‌های حضورش در حرم سلطان سلیمان از یک کنیز به زنی آزاد که به همسری پادشاه عثمانی درآمد (این اتفاق تنها یک بار افتاده است) ارتقا یافت. او طی ۳۰ سال حضورش در دربار، ۴ پسر و یک دختر برای سلیمان به دنیا آورد اما معروف است که می‌گویند ۱۰برابر این تعداد جان گرفت

در واقع ردپای او در قتل ابراهیم‌پاشا، شاهزاده‌ مصطفی و بسیاری از زنان دربار و بزرگان سپاهی و حکومتی دولت عثمانی دیده می‌شود. در نهایت خرم پس از آنکه به آرزوی خود یعنی مطمئن شدن از جانشینی سلیمان با یکی از فرزندان خود رسید و به نفر اول حرم سلطان بدل شد، در ۵۲ سالگی به علت ابتلا به عفونت ریه درگذشت. اما او به بزرگ‌ترین آرزوی زندگی‌اش یعنی بدل شدن به والده سلطان نرسید، زیرا همسرش پس از او از دنیا رفت. در تاریخ ترکیه آمده است که خرم سلطان به رغم کینه‌توزی‌هایش قلبی مهربان داشته است و ساختن بیمارستانی مخصوص زنان، چند مکتبخانه و یک حمام بهداشتی توسط او را نشانه‌هایی از نوع‌دوستی و مهربانی او می‌دانند. در تاریخ ردپایی از پشیمانی خرم سلطان از اقداماتی که انجام داده ثبت نشده است، اما در داستان‌های نوشته شده شاید از لحاظ دراماتیک کردن داستان آمده که خرم در انتهای عمر خود از اقدامات مرگبارش پشیمان شده است. 

:.:.30U:.:. بازدید : 298 نظرات (0)
در سال 1920 رادرفورد اظهار داشت که پروتون درون هسته ممکن است دارای یک الکترون باشد .در چنین صورتی این الکترون چنان محکم به آن بسته شده است که یک ذره ی خنثی ایجاد کرده است. رادرفورد حتی برای این ذره‌ی فرضی نام نوترون (به معنای خنثی) راپیشنهاد کرد . تحقیق در یافتن نوترون تا سال 1932 به دو دلیل نامؤفق ماند .اول آنکه دانشمندان نمی توانستند ماده ی طبیعی بیابند که گسیل کننده ی نوترون باشد و دیگر آنکه روش هایی که برای آشکارسازی ذرات اتمی به کار برده می شد ، همگی به آثار بار الکتریکی ذرات بستگی داشت. 
در سال 1930 بث و بکر دریافتند که وقتی نمونه هایی از بور یا بریلیم با ذرات آلفا بمباران شوند، تابش هایی از آنها گسیل می شود که در آن وقت به نظر می رسید که از نوع پرتوهای گاما هستند زیرا این پرتوها فاقد بار الکتریکی بودند . فردریک ژولیو و ایرن کوری به بررسی جذب تابش مذکور در پارافین پرداختند(پارافین ماده ی غنی از هیدروژن است) . آنها دریافتند که تابش حاصل ا زبریلیم وقتی به پارافین برخورد می کند، تعداد بسیاری هسته ی هیدروژن (پروتون) از پارافین می راند .چادویک به مطالعه ی انرژی پروتون های رانده شده پرداخت و بر اساس قوانین پایستگی و اندازه حرکت در فیزیک کلاسیک ، این فرض را بنا نهاد که ماهیت تابش حاصل از بمباران بریلیم نوترونی است که بار صفر و جرم برابر یک دارد . به عبارت دیگر وقتی بریلیم با ذره ی آلفا بمباران شود ، واکنش هسته ای صورت می گیرد و نوترون تولید می‌شود: 
:.:.30U:.:. بازدید : 212 نظرات (0)

هر چیزی را نفهمیده انکار کردن، رویه ی دیگر همان تعصبی است که در عوام‌ سراغ داریم که خیلی چیزها را نفهمیده، باور دارند.

 

- هیچ‌گاه تنهایی و کتاب و قلم، این سه روح و سه زندگی و سه دنیای مرا، کسی از من نخواهد گرفت. دیگر چه می‌خواهم؟ آزادی چهارمین بود، که به آن نرسیدم و آن را از من گرفتند.

 

- امروز حتی به معلم کودکستان، به مادر یک بچه ی سه چهار ساله می‌گویند به بچه فتوی مده! امر و نهی مکن، تشریح کن، استدلال کن، آگاه کن، بگذار سوال کند، انتقاد کند، علت هر امر یا نهی را خود درک کند، مگو که چون من پدرت هستم، مادرت هستم، معلم‌ات هستم، بزرگ ‌ترت هستم می‌گویم، بشنو، عمل کن، فضولی موقوف!

 

- تکرار و تقلید و ترجمه؛ از این سه تای منفور همیشه بیزارم.

 

- اسلام منطقی تر و جدی تر از آن است که به آن چه در زندگی بی ثمر است و بر روی اذهان بی اثر، در آخرت پاداش دهد، و عملی که نه برای خلق خدمتی باشد و نه برای خود اصلاحی، ثواب داشته باشد.

:.:.30U:.:. بازدید : 261 نظرات (0)
آیا میدانید : اولین مردمانی كه سیستم اگو یافاضلاب را جهت تخلیه آب شهری به بیرون ازشهر اختراع كرد ایرانیان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه اسب را به جهان هدیه كردند ایرانیان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه حیوانات خانگی را تربیت كردند و جهت بهره مندی از آنان استفادهكردند ایرانیان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه مس را كشف كرد ایرانیان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه آتش را درجهان كشف كردند ایرانیان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه ذوب فلزات را آغاز كردند ایرانیان بودند در شهر سیلك در اطراف ناشاك 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه كشاورزی راجهت كاشت و برداشت كشف كردند ایرانیان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه نخ را كشف كردند و موفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه سكه را درجهان ضرب كردند ایرانیان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه عطر را برای خوشبو شدن بدن ساختند ایرانیان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه كشتی یا زورق را ساختند به فرمان یكی از پادشاهان زن ایرانی بوده است 
آیا میدانید : اولین ارتش سواره در دنیا توسط سام ایرانی اختراع شد با 115 سرباز 
آیامیدانید : اولین مردمانی كه حروف الفبا راساختند در 7000 سال پیش در جنوب ایران ،ایرانیان بودند
آیا میدانید : اولین مردمانی كه شیشه را كشف كردند و از آن برای منازل استفاده كردند ایراینان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه زغال سنگ راكشف كردند ایرانیان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه مقیاس سنجش اجسام را كشف كرد ایرانیان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه به كرویت زمین پی بردند ایرانیان بودند 
آیا میدانید : اولین مردمانی كه پا به قاره آمریكا گذاشتند ایراینان و ارتش داریوش بوده است وكریستف كلب و واسكودوگاما بر اثر خواندن كتابهای ایرانی كه در كتابخانه واتیكان بوده به فكر قاره پیمایی افتاده اند 
آیا میدانید : كلمه شاهراه از راهی كه كورش بین سارد پایتخت كارون و پاسارگاد احداث كرد گرفته شده 
آیا میدانید : ابوریحان بیرونی به چرخش زمین پی برده بود واین گالیله نبوده است كه نخستین بار به چرخش زمین اشاره كرده است . 
:.:.30U:.:. بازدید : 311 نظرات (0)
هيچ قومى بسان ايرانيان آتش را گرامى نداشته اند. احترام و تقديس آتش نزد ايرانيان باستان تا آنجا پيش رفت كه آنان را «آتش پرست» ناميدند. ستايش آتش و زيبايى آن مبناى بسيارى از اصول زيبايى شناختى ايرانيان قرار گرفته. ايرانيان باستان احترام و كرامت خاص خود را به آتش در نقوش برجسته، ظروف و مهرها، مسكوكات و در نقاشى هاى ديوارى و پارچه ها به تصوير آورده بودند و در آنها، آتش مقدس و آتشدان را به اشكال مختلف رسم مى كردند. در اوستا و در بخش يسنا، هات ،۳ بند ۱۴ آمده است: «خواستار ستاييدنيم تو را اى آذر، پسر اهورامزدا، با همه آتش ها، خواستار ستاييدنيم آب هاى نيك و همه آب هاى مزدا داده را.» در سنگ نبشته هاى فارسى باستان و تاليفاتى كه در گاتاهاى زرتشت و همچنين سده هاى نخستين پس از اسلام به زبان پهلوى انجام گرفته، واژه آتش به صورت هاى آتر، آثى پاديه (در سنگ نبشته بيستون) و به همين ترتيب آثرى، آدر، آتور و آنخش نيز آمده است. آنچه از تاريخ شناخته شده ايران (از قرن هفتم پيش از ميلاد به بعد) برمى آيد، نشانگر اين است كه اقوام آريايى از بدو ورود به فلات ايران ستايشگر آتش بودند و آتش و زندگى ميان آنان كاملاً وابسته به يكديگر بوده و آتش، اساس و جوهر زندگى، ديانت و شرافت هستى به شمار مى رفت. بعد از ظهور زرتشت آتش همچنان گرامى داشته مى شد، زيرا در كيش زرتشتى، آتش مظهر نور يزدانى و واسط و رابط خالق و مخلوق است و اين آتش است كه دعاها و راز و نيازهاى انسانى را با شعله هاى زرين و درخشان خود به آسمان و نزد اهورامزدا مى برد.
:.:.30U:.:. بازدید : 181 نظرات (0)

سال ۲۰۱۰ مطالعه‌ای در ایالات‌متحده نشان داد، کودکان مدرسه‌ای به طور متوسط ۷ و نیم ساعت در روز را با تلویزیون، کامپیوتر، تلفن یا دیگر وسایل دیجیتالی می‌گذرانند که یک ساعت و ۱۷ دقیقه بیشتر از آخرین مطالعه‌ای است که ۵ سال پیش انجام شده بود.

براساس یک مطالعه تقریبا یک‌چهارم والدین آمریکایی آی‌پاد و گوشی هوشمند را در اختیار کودکان‌شان قرار می‌دهند تا بتوانند به کارهای‌شان برسند.

تقریبا ۴۰درصد از کودکان ۸ ساله و کوچک‌تر برای برخی کارها از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

در ایالات متحده استفاده از تبلت‌ توسط کودکان ۱۲ساله و کوچک‌تر، از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۱۰درصد افزایش داشته است.

به نظر می‌رسد بسیاری از والدین فکر می‌کنند این ابزار فقط آنها را مشغول نمی‌کند بلکه به کودکان کمک می‌کند بزرگ شوند و یاد بگیرند. بر همین اساس ۷۷درصد از والدین فکر می‌کنند تبلت‌ها به خلاقیت کودکان کمک می‌کند

:.:.30U:.:. بازدید : 245 نظرات (0)

یائسگی زنان،به تاخیر انداختن و زودرس شدن از دیدگاه طب چینی و طب غربی

تفاوت دیدگاههای طب غربی و طب چینی در مورد یائسگی

 

یائسگی,یائسگی زنان,یائسگی در زنان,یائسگی زودرس

 

یائسگی در دیدگاه طب غربی:

یائسگی در دیدگاه طب غربی - در طب غربی یائسگی را به تخمکهایی که در تخمدان یک زن وجود دارند می گویند.

آخرین اخبار
لينك 69
plus+
plushits.us
همکاری در 30U
http://rozup.ir/up/30u/hamkari3.jpg

تعداد صفحات : 13

درباره ما
داشتم از درد به خود می پیچیدم، همسایه ها گفتند: چقدر قشنگ قر میدهی! و سالهاست رقاص پردرد خیابانهایم. صادق هدايت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 232
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 552
  • بازدید ماه : 4,763
  • بازدید سال : 23,321
  • بازدید کلی : 201,658
  • کدهای اختصاصی
    -->
    .... ...........
    shOp
    سخنان دکتر شریعتی