loading...
30U | Fun
پخش زنده اخبار
:.:.30U:.:. بازدید : 504 نظرات (1)

http://rozup.ir/up/30u/pic4/ahmadi_ostanda.jpg

احمدی‌نژاد در سال ۱۳۷۲ و در دولت دوم اکبر هاشمی رفسنجانی به سمت استانداری استان تازه تأسیس اردبیل بر گزیده شد و تا پایان کار دولت دوم رفسنجانی (سال ۱۳۷۶)این سمت را بر عهده داشت. برخی اقدامات و دست آوردهای او در زمان استانداری به شرح زیر است:

  • راه‌اندازی تشکیلات اداری استان
  • انتخاب به عنوان استاندار نمونه کشور در سه سال متوالی
  • استانداری برتر در زمینه فعالیت عمرانی
  • بازسازی ۷۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شده در جریان زلزله اردبیل در طول ۷ماه.

اقدامات احمدی‌نژاد در بازسازی سریع خانه‌های تخریب شده در زمان زلزله اردبیل در سال ۱۳۷۵ که هزار کشته به جای گذاشت، مورد تقدیر قرار گرفت. ولی در آرای انتخابات ریاست جمهوری در استان اردبیل او از میان هفت کاندیدای انتخاباتی رتبه ششم را به دست آورد، منتقدین او، این رأی را نشانه نارضایتی مردم اردبیل از استانداری او دانستند. او همچنین از شاکیان روزنامه سلام بود.

او رییس ستاد انتخاباتی اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات دوره ششم مجلس شورای اسلامی در منطقه نارمک بود.

:.:.30U:.:. بازدید : 532 نظرات (0)
اسلام برخلاف مذاهب دیگر که توجیه کننده ی فقرزندگی اجتمایی هستند بزرگترین آموزش یافته ی مکتبش ابوذر است که میگوید:«وقتی فقر وارد خانه ای میشود،دین از در دیگر خارج میشود»و یا پیامبرش که بنیانگذار مکتبی است که ما به آن معتقدیم میگوید:

“من لا معاش له لا معاد له” کسی که زندگی مادی ندارد زندگی معنوی هم نخواهد داشت .درست برخلاف برداشتی که اکنون از این مذهب میکنندومی گویند:(کسی که به فقر وبدبختی دچار است قلبش صاف تراست وشکسته تر وبیشتر میتواند زمینه ی طلوع الهامات غیبی باشد)!

http://rozup.ir/up/30u/pic4/faghr.jpg

شکم خالی هیچ ندارد،جامعه ای که دچار کمبود اقتصادی ومادی است مسلماً کمبود معنوی خواهد داشت آنچه راکه به نام اخلاق و مذهب می نامند،در جامعه های فقیر،موهوم انحرافی است،معنویت نیست.

طرز کار یک «پاپ» راچگونه می توان با طرز کار «علی» مقایسه کرد که وقتی حاکم می شود فرمان می دهد تمام حقوق ها را به هم بریزید و از بیت المال به بزرگترین افسر وشخصیت بزرگ اجتماعی ونظامی وسیاسی جامعه اش سه دینار حقوق می دهد و به غلام و برده ی همین شخص نیز سه دینار. این عمل حتی تصورش هم مشکل است امروز در کدام نظامی وجود دارد؟ کدام جامعه وکدام نظام سوسیالیستی امروز می تواند یک چنین چیزی را بپذیرد؟

http://rozup.ir/up/30u/pic4/faghr2.jpg

برگرفته از:  کتاب« چه باید کرد» “دکتر علی شریعتی

:.:.30U:.:. بازدید : 1302 نظرات (0)

محمدعلی فردین (۱۶ فروردین ۱۳۰۹ در تهران متولد شد و ۱۸ فروردین ۱۳۷۹ در تهران درگذشت) بازیگر سینما و کشتی‌گیر ایرانی بود.

وی سینمای حرفه‌ای را با بازی کوتاهی در فیلم «دو قلوها» به کارگردانی شاپور یاسمی درنقش برادر دوقلوی ناصر ملک‌مطیعی درچند پلان آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به ورزش کشتی اشاره کرد. فردین همچون بسیاری دیگر از هنرمندان پس از انقلاب اسلامی از ادامه فعالیت بازماند و تقریبا خانه نشین شد. او در قهرمانی کشتی جهان ۱۹۵۴ مدال نقره گرفت

http://s1.picofile.com/file/7360287846/fardin_iraj.jpg

ایرج از خواننده های صاحب سبک ایران است و صدایش از معدود صداهای شش دانگ.جاودان صدایی که توانایی اجرای هر چه را بیش از حد انتظار داشت و طرفداران بیشمارش در سراسر ایران گواه این سخنند.

:.:.30U:.:. بازدید : 453 نظرات (0)

http://s2.picofile.com/file/7360253117/sepehri.jpg

سهراب سپهری در ۱۴ مهر ۱۳۰۷ در قم به دنیا آمده که بطور رسمی زادروزش را ۱۵ مهرماه ثبت کرده‌اند. پدربزرگش میرزا نصرالله خان سپهری نخستین رییس تلگراف‌خانه کاشان، پدرش «اسدلله» و مادرش «ماه جبین» نام داشتند که هر دو اهل هنر و شعر بودند.

دورهٔ ابتدایی را در دبستان خیام کاشان (شهید مدرّس فعلی) (۱۳۱۹) و متوسّطه را در دبیرستان پهلوی کاشان خرداد ۱۳۲۲ گذراند و پس از فارغ‌التحصیلی در دورهٔ دوسالهٔ دانش‌سرای مقدماتی پسران به استخدام ادارهٔ فرهنگ کاشان درآمد. در شهریور ۱۳۲۷ در امتحانات ششم ادبی شرکت نمود و دیپلم دوره دبیرستان خود را دریافت کرد. سپس به تهران آمد و در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت و هم زمان به استخدام شرکت نفت در تهران درآمد که پس از ۸ ماه استعفا داد. سپهری در سال ۱۳۳۰ نخستین مجموعهٔ شعر نیمایی خود را به نام مرگ رنگ منتشر کرد. در سال ۱۳۳۲ از دانشکده هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد و نشان درجه اول علمی را دریافت کرد. در همین سال در چند نمایشگاه نقاشی در تهران شرکت نمود و نیز دومین مجموعهٔ شعر خود را با عنوان زندگی خواب‌ها منتشر کرد. در آذر ۱۳۳۳ در ادارهٔ کل هنرهای زیبا (فرهنگ و هنر) در قسمت موزه‌ها شروع به کار کرد و در هنرستان‌های هنرهای زیبا نیز به تدریس می‌پرداخت.

وی به فرهنگ مشرق زمین علاقه خاصی داشت و سفرهایی به هندوستان، پاکستان، افغانستان، ژاپن و چین داشت. مدتی در ژاپن زندگی کرد و هنر «حکاکی رو چوب» را در آنجا فراگرفت. همچنین به شعر کهن سایر زبانها نیز علاقه داشت از اینرو ترجمه‌هایی از شعرهای کهن چینی و ژاپنی را انجام داده‌است

http://s1.picofile.com/file/7360249244/sohrab.jpg

توضيحات و عكس هاي بيشتر را درادامه مطلب ببينيد ...

:.:.30U:.:. بازدید : 334 نظرات (0)


تام و جِری، کارتون تلویزیونی و برنده جایزه اسکار آمریکایی. اولین قسمت‌های این پویانمایی بین

سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۷ میلادی توسط مترو گلدوین مایر درهالیوود تولید شد و خالق آنها ویلیام هانا و ژوزف باربارا بودند، که آن را نویسندگی و کارگردانی می‌کردند.

این کارتون تلویزیونی در مورد موشی به نام جری (Jerry) و گربه‌ای به نام تام(Tom) بود، که از قسمت‌های

کوتاه ساخته می‌شد


:.:.30U:.:. بازدید : 701 نظرات (1)

فریدون فرخزاد (۱۵ مهر ۱۳۱۷ در تهران - ۱۶ مرداد ۱۳۷۱ در بن آلمان) شاعر،برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون، خواننده، مجری تلویزیونی و رادیویی، ترانه‌سرا، آهنگساز،بازیگر و فعال سیاسی ایرانی معترض به حکومت جمهوری اسلامی ایران بود که به قتل رسید. قتل او همچنان درهاله اي از ابهام متنده است. وی برادر فروغ فرخزاد شاعر معاصر

ایرانی بود


ادامه مطلب را بخوانيد


:.:.30U:.:. بازدید : 486 نظرات (0)

http://rozup.ir/up/30u/pic4/Loren_Hardy.sized.jpg

لورل و هاردی (به انگلیسی: Laurel and Hardy) نام زوج کمدین مشهور دهه‌های بیست تا پنجاه سینمای آمریکا است.

استن لورل و اولیور هاردی در سال ۱۹۱۹ در کمپانی فاکس قرن بیستم و در فیلم سگ خوشبخت (که در ۱۹۲۱ اکران شد.) همکاری خود را آغاز کردند و سپس به استدیوی فیلم سازی هال روچ پیوستند و این همکاری در حدود سی سال ادامه یافت.

طنزهای لورل و هاردی در زمان حیات ایشان هیچگاه نتوانست توجه منتقدین را به خود را جلب کند و تنها فیلم آزادی محصول ۱۹۲۹ توانست برنده جایزه اسکار شود. اما بر عکس در میان مردم جهان طرفداران زیادی داشتند.

اولیور هاردی در ۷ آگوست ۱۹۵۷ در ۶۵ سالگی درگذشت. و پس از آن استن لورل در چند پروژه سینمایی دیگر نیز مشارکت کرد و در ۱۹۶۱ جایزه اسکار را بری یک عمر فعالیت کمدی دریافت کرد.

لورل آخرین سالهای عمر خود را در آپارتمان کوچکی در اوشیناهتل در سنت مونیکا سپری کرد و وقت خود را به جواب دادن به نامه‌ها و تلفن‌های طرفدانش می‌گذراند.

سرانجام وی نیز در ۲۳ فوریه ۱۹۶۵ در سن ۷۴ سالگی چند رو پس از حمله قلبی در گذشت.

سال‌ها بعد تمامی فیلم‌های سیاه و سفید آن‌ها رنگی شد

.http://rozup.ir/up/30u/pic4/old_hollywood_46.jpg

:.:.30U:.:. بازدید : 422 نظرات (0)

مهدی سهیلی شاعر و نویسنده ایرانی درهفتم تیر ماه سال ۱۳۰۳ در تهران متولد شد. نیای مادرش «اصفهانی» و نیای پدرش «تهرانی» بود. در ۱۹۵۷ چند اثر از وی را در مسکو به چاپ رساندند. او سال‌ها در رادیو ایران برنامه اجرا کرد. او در زمینه نمایش نامه نویسی نیز فعالیت داشته است.وی در ۱۸ مرداد ۱۳۶۶ در سن ۶۳ سالگی در گذشت


هر لحظه در برابر من اشك ريختي

از چشم پر ملال تو خواندم شكايتي

بيچاره من، كه به همه ي اشكهاي تو

هرگز نداشت راه گناهم نهايتي


http://rozup.ir/up/30u/pic4/soheili.jpg


:.:.30U:.:. بازدید : 758 نظرات (0)

فرح دیبا تنها فرزند فریده قطبی و سهراب دیبا بود. فریده قطبی مادر فرح دیبا اهل لاهیجان در گیلان بود و از تبار صوفی و دانشمند علوم دینی، قطب‌الدین شریف لاهیجی بود. پدربزرگ پدری وی سفیر ایران در روسیه و هلند بود.

پدر فرح دیبا سهراب دیبا اهل تبریز و از محله ششگلان آن شهر بود. وی در دانشکده افسری سن پترزبورگ به تحصیل پرداخت. پس از انقلاب اکتبر به فرانسه رفت و در آنجا دیپلم متوسطه خود را گرفت و تحصیلات عالیه خود را در رشته حقوق آغاز کرد. سپس به مدرسه نظامی سن‏‌سیر  رفت و پس از به پایان رساندن تحصیلاتش به ایران بازگشت و در ارتش نوین رضا شاه استخدام شد. پدر فرح دیبا در سال ۱۳۲۶ به سبب بیماری سرطان درگذشت


http://rozup.ir/up/30u/pic4/farah_diba.jpg
:.:.30U:.:. بازدید : 481 نظرات (1)

آغاز فعالیت مجموعه شرکت های سامسونگ داستان جالبی دارد.” لیی بیونگ چول ” (Lee Byung-chul ) بنیانگذار سامسونگ در سال ۱۹۳۸ میلادی، مغازه ای برای فروش شکر و برنج راه اندازی کرد و نام آن را ” سام – سونگ ” گذاشت


http://s2.picofile.com/file/7355551719/Samsung_1938_0.jpg

مغازه قدیمی موسس سامسونگ برای فروش شکر و برنج

او از مغازه فروش شکر و برنج ، کار خود را ارتقاء داد تا شرکت های زیر مجموعه سامسونگ امروز در اکثر زمینه ها، حرفی برای گرفتن داشته باشند. سامسونگ به زبان کره ای به معنای ” سه ستاره ” است. منظور ” پیونگ چول ” از سه ستاره، اهداف سه گانه شرکتش بود: اینکه بزرگ و پدرقدرت باشد و تا ابد باقی بماند.


:.:.30U:.:. بازدید : 755 نظرات (3)

روزي انيشتين به چارلي چاپلين گفت
مي داني آنچه که باعث شهرت تو شده چيست؟
اين است که تو حرفي نميرني وهمه حرف تو را مي فهمند!

چارلي هم با خنده مي گويد
توهم مي داني آنچه باعث شهرت توشده چيست؟

اين است که توبا اينکه حرف ميزني، هيچکس حرفهايت را نمي فهمد

http://rozup.ir/up/30u/Pictures/%DA%86%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86.%D8%A2%D9%86%DB%8C%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D9%86.jpg


:.:.30U:.:. بازدید : 467 نظرات (0)

اصغر فرهادی (زادهٔ ۱۳۵۱ در خمینی‌شهر کنونی؛ همایون‌شهر سابق) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. وی یگانه کارگردان ایرانی است که موفق به کسب جایزه اسکار شده‌است. او این جایزه را برای کارگردانی فیلم جدایی نادر از سیمین دریافت کرد؛ او همچنین نامزد دریافت همین جایزه برای فیلم نامه غیراقتباسی برای فیلم خود بود. پیشتر وی برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ شده‌است. خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم دربارهٔ الی و خرس طلایی جشنواره برلین به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر افتخارات اوست. وی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد. او اولین فیلمساز ایرانی است که توانسته‌است این جایزه را به خود اختصاص دهد.

در این تصویر اصغر فرهادی ،‌آن جوانی است که کاغذ سفید در دست گرفته است

http://rozup.ir/up/30u/Pictures/aks3/asghar_farhadi.jpg

:.:.30U:.:. بازدید : 541 نظرات (0)

http://rozup.ir/up/30u/Pictures/aks3/hejab.jpg

 

رسانه ملی که مجریان بخش های مختلف خود را نیز گاهی به خاطر آرایش غلیظ، سانسور می‌کند و بخشنامه «ملایمت» می دهد که خانم ها مراقب حیثیت رسانه ملی باشید! یا در پخش سریال های داخلی هم بازیگران خانم فیلتر می شوند تا رنگ و رویشان کمی معمولی شود؛ در ایام انتخابات بخشنامه(؟!) می دهد که بگردید دنبال همین مدل افراد و آنها را نشان بدهید!!

رسانه ملی که خانم های بدحجاب در پس زمینه سریال ها یا گزارش های خبری واحد مرکزی خبر را نیز سانسور می کند و لباس ها و موهایشان را شطرنجی نشان می دهد؛ در ایام انتخابات بویژه روز انتخابات کاملا تغییر موضع می دهد! و دیگر هیچ خط قرمزی ندارد…متعاقبا رسانه های اصولگرا که در گزارش نویسی اصولا دعواهای سیاسی را هم بعد از تقسیم بالاشهری و پایین شهری، آدم بدها را بدحجاب با آریش غلیظ معرفی می کنند و خوب ها را با حجاب، در این روزها اصولا چشم و ابروی بدحجاب ترین ها را به عنوان سند افتخار ملی در قاب تصویر منتشر می کنند…به هر حال اگر رسانه ملی پدر معنوی این رسانه ها باشد؛ همه تناقض هایش را نیز به فرزندان خود ارث داده است!

ضمن اینکه گاه برخی تصاویر پخش شده و یا منتشر شده در این روز، اتفاقی است که تکرار شدنش مطمئنا فقط در انتخابات بعدی خواهد بود و بس.

حالا اصلا مهم نیست که شب وفات حضرت معصومه(س) رسانه ملی در تمام بخش های خبری اش، گل گذاشته بود و حرفی از وفات نبود!

:.:.30U:.:. بازدید : 836 نظرات (0)

اگرچه اصلاح صورت، ممکن است به دوران نوسنگی بازگردد، ولی قدیمی‌ترین سندی که بر داشتن سبیل به تنهایی دلالت می‌کند، تصویری از یک سوارکار ایرانی مربوط به ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و بر روی فرش پازیریک است


http://rozup.ir/up/30u/Pictures/aks3/PazyrikHorseman.jpg.

در نقش برجسته‌های باستانی ایران، مادها و پارس‌ها با ریش تصویر شده‌اند و تراشیدن ریش و سبیل برای مردان و همچنین بریدن گیسوی زنان فقط به عنوان یک تنبیه و مجازات انجام می‌شده‌است. با کاهش اهمّیت ریش در دوران ساسانیان، سبیل از ارج و رونق برخوردار گردید. با حملهٔ اعراب به ایران، مجددا مردان به رسم عربان به گذاشتن ریش روی آوردند. در دوره مغول‌ها، ریش موقتا اعتبار خود را از دست داد و سبیل چنگیزی مد شد.

در دوره صفویان، شاه اسماعیل یکم به داشتن سبیل‌های دراز مفتخر بوده و با نمایش آنها، قدرت نمایی می‌نموده‌است. شاه عباس کبیر نیز از ریش دل خوشی نداشت و بر اساس فرمانی که ابتدا به دربار ابلاغ و سپس عمومی شد، همه مردان از جمله روحانیون مکلف به تراشیدن ریش خود شدند. شاعری درباری ماده تاریخ این فرمان را به این شکل به نظم درآورده‌است.

تراشیدم چو موی ریش از بیخ
«تراش مویم» آمد سال تاریخ

که بر این اساس، سال این ریش تراشی (تراش مویم به حساب ابجد) ۹۹۷ محاسبه می‌شود. سال عمومی شدن این حکم ۱۰۰۷ بوده‌است. علاقه شاه عباس به سبیل گذاشتن مردان به حدی بود که حقوق و دستمزد سپاهیان، به طول ریش آنان مرتبط شد. بدین ترتیب، سبیل‌های بلند و ازبناگوش آویخته رونق یافت. گاه اضافه حقوق سبیل به مردم ولایتی حواله می‌شد و همین حواله موجب شد اصطلاح «باج سبیل» شکل بگیرد.

اگرچه در دوره افشاریه و زندیه، پادشاهان ایران ریش داشته‌اند، ولی در دوره قاجار سبیل مجددا اهمیت خود را بازیافت. در دوره سلطنت ناصرالدینشاه و حکومت کامران میرزا بر تهران، عساکر تهران سبیل‌هایی به اشکال مختلف داشتند. با کاسته شدن اهمیت سبیل، برخی پادشاهان معاصر مانند احمدشاه و محمدرضا پهلوی ریش و یا سبیل نداشتد


:.:.30U:.:. بازدید : 448 نظرات (1)

نقل است "شاه عباس صفوی" رجال کشور را به ضیافت شاهانه میهمان کرد، دستور داد تا درسرقلیان­ها بجای تنباکو، ازسرگین اسب استفاده نمایند. میهمان­ها مشغول کشیدن قلیان شدند! ودود و بوی پهنِ اسب فضا را پر کرد، اما رجال - از بیم ناراحتی‌ شاه  -پشت سر هم بر نی قلیان پُک عمیق زده و با احساس رضایت دودش را هوا می دادند! گویی در عمرشان، تنباکویی به آن خوبی‌ نکشیده اند! شاه رو به آنها کرده و گفت : «سرقلیان­ها با بهترین تنباکو پر شده اند، آن را حاکم همدان برایمان فرستاده است  »همه از تنباکو و عطر آن تعریف کرده و گفتند:« براستی تنباکویی بهتر از این نمیتوان یافت» شاه به رئیس نگهبانان دربار - که پکهای بسیار عمیقی به قلیان می­زد- گفت: « تنباکویش چطور است؟ » رئیس نگهبانان گفت:«به سر

اعلیحضرت قسم، پنجاه سال است که قلیان میکشم، اما تنباکویی به این عطر و مزه ندیده­ام!» شاه با تحقیر به آنها نگاهی‌ کرد و گفت: مرده شوی تان ببرد که بخاطر حفظ  پست و مقام، حاضرید بجای تنباکو، پِهِن اسب بکشید و بَه‌‌‌ بَه‌‌‌‌‌‌ و چَه چَه کنید

مرده شوی تان ببرد که بخاطر حفظ پست و مقام، حاضرید بجای تنباکو، پِهِن اسب بکشید و بَه‌‌‌ بَه‌‌‌‌‌‌ و چَه چَه کنید

http://rozup.ir/up/30u/Pictures/aks3/Shah_Abbas.jpg

:.:.30U:.:. بازدید : 337 نظرات (0)

 فقر و ناداری، از معضلات پیچیده ای است که گسترش آن، نه تنها آسایش و آرامش عمومی جامعه را به هم می زند؛ بلکه از رشد علمی، فرهنگی و معنوی آن جامعه جلوگیری می کند؛ ازاین رو، دولت مردان در هر كشوري  باید برای ریشه کنی آن تلاش کنند اما متاسفانه دولت ها بعداز انتخابات به تنها چيزي كه اهميت نمي دهند مردم هستند وشايد بزرگترين معضل مردم دولتها باشند!.

http://rozup.ir/up/30u/Pictures/aks2/mrdom_dolat.jpg


:.:.30U:.:. بازدید : 445 نظرات (1)

سبزه: تولد دوباره ، حیات نو و سبز بودن
سمنو: ثروت و فراوانی و وفور
سنجد: عشق
سیر: دارو و درمان و بعنوان ماده ای گندزاد می باشد
سیب: زیبایی و سلامت
سماق: رنگ طلوع آفتاب
سرکه قرمز : سن و صبر و عقل
سنبل: آمدن بهار و نشان دهنده زیبائی
سکه زرد : ثروت
    همچنین برسرسفره هفت سین شمع هایی روشن دربرابر آینه قرارمی دهند که نشان دهنده آینده ای روشن است .
    تخم مرغ رنگ شده نیز نشانه باروری است .
  آینه نیز نمادی از خلقت است .

ماهی قرمز نشانه زندگی است

http://rozup.ir/up/30u/Pictures/aks2/Haftsin.jpg

آخرین اخبار
لينك 69
plus+
plushits.us
همکاری در 30U
http://rozup.ir/up/30u/hamkari3.jpg

تعداد صفحات : 13

درباره ما
داشتم از درد به خود می پیچیدم، همسایه ها گفتند: چقدر قشنگ قر میدهی! و سالهاست رقاص پردرد خیابانهایم. صادق هدايت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 232
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 547
  • بازدید ماه : 4,758
  • بازدید سال : 23,316
  • بازدید کلی : 201,653
  • کدهای اختصاصی
    -->
    .... ...........
    shOp
    سخنان دکتر شریعتی