loading...
30U | Fun
پخش زنده اخبار
:.:.30U:.:. بازدید : 185 نظرات (0)
خستین و اساسی ترین نشانه معلم نمونه ، برخور داری او از سوز و گداز((انسان سازی)) است0 تنها عده معدودی از انسانها هستند که همه وجودشان سر شار از سوز و گداز سازندگی است0 این افراد عاشق تربیت هستند0 قوی ترین انگیزه در آنها ، سوز و شوق انسان سازی است 0 این افراد ، از هدایت فردی به شادی و خرسندی دست می یابند0 سوز وگداز ، اساسی ترین و ضروری ترین ویژگی معلم نمونه است0 چنین معلمی به مدرسه و کلاس عشق می ورزد ، زیرا او در چنین محیطی بهتر و کامل تر می تواند به هدف انسان سازی خود برسد0 یکی از ویژگی های یگانه معلم نمونه انسان ، پیامبر اکرم (ص) سوز و عشق به هدایت و ارشاد انسانها بود0 یوسف: 103 

هنرمندی معلم

معلم بودن ، تنها در انحصار معلومات نیست ، بلکه افزون بر معلومات و تخصص ، هر معلم باید با هنر معلمی آشنا باشد ، یعنی بداند چگونه از معلومات خود بهره بگیرد و به عبارت دیگر ، با چه زبانی با شاگردان سخن بگوید ، چه شیوه هایی را در ارتباط با شاگردان در نظر بگیرد و چگونه با شاگردان ارتباط بر قرار سازد0 معلم نمونه با بهره گیری از فنون روان شناسی ، با قدرت و مهارت ، امواج متلاطم کلاس را آرام کرده ، تسلط و توانایی اداره کلاس را عملا" عرضه می دارد0 این روانشناسی معلم برای اداره هر کلاس شیوه خاصی را در نظر می گیرد
:.:.30U:.:. بازدید : 271 نظرات (0)
یکی از مسائلی که در سالهای اخیر باعث نگرانی دانشمندان شده ، مسئله تهی شدن لایه ازن و ایجاد حفره در این لایه در قطب جنوب است. لایه اوزون در فاصله 16 تا 48 کیلومتری از سطح زمین قرار گرفته و کره زمین را در برابر تابش فرابنفش نور خورشید محافظت می‌کند. هر گاه از مقدار لایه ازن ، 10 درصد کم شود، مقدار تابشی که به سطح زمین می‌رسد تا 20 درصد افزایش می‌یابد. تابش فرابنفش موجب بروز سرطان پوست در انسان می‌شود و به گیاهان صدمه می‌زند. مولکولهای کلروفلوئورکربنها (CFCها) در از بین بردن لایه ازن موثرند. از این ترکیبات بطور گسترده در دستگاههای سرد کننده و در افشانه‌ها (اسپری‌ها) استفاده می‌شود.

این مولکولها به علت پایداری آنها به استراتوسفر راه می‌یابند و در آنجا بر اثر تابش خورشید پیوند C-Cl شکسته می‌شود. اتم کلر حاصل به مولکول ازن حمله می‌کند و مولکول CLO را می‌دهد. این مولکول بنوبه خود با اکسیژن ترکیب شده ، مولکول O2 و اتم Cl آزاد می‌شود که مجددا در چرخه تخریب اوزون شرکت می‌کند. از این روست، در عهدنامه سال 1978 مونترال قرار این شده که از مصرف کلروفلوئوروکربنها به تدریج کاسته شود و مواد دیگری به عنوان جانشین برای آنها یافت شود و یافتن چنین ترکیباتی بطور مسلم کار شیمیدانان است. 


:.:.30U:.:. بازدید : 259 نظرات (0)
شاید هیچ چیز بدتر از این نباشد که شب هنگام در خوابی آرام باشید و در نیمه های شب ناگهان درد شدید دندان به سراغ شما بیاید و ... در آن موقع چاره ای جز مصرف مسکن های پی در پی که عموما چندان اثری هم نمیکنند نخواهید داشت.
 شاید تنها کار عملی در آن شب، از شدت درد به خود پیچیدن و صبر کردن برای هر چه زودتر صبح شدن و مراجعه نزد دندانپزشک باشد.

احتمالا چنین دردهایی را تجربه نکرده اید (و امیدوارم که هیچ گاه هم تجربه نکنید)، ولی آیا هیچ می دانستید که درد دندان عموما در شب ها، هنگام خواب تشدید میشود؟ به نظر شما چه دلیلی میتواند برای این نوع درد وجود داشته باشد؟
:.:.30U:.:. بازدید : 291 نظرات (0)

دنیای بدون زنان، چنین دنیایی خواهد بود: مردان نه خود را می شویند و نه صورت خود را اصلاح می کنند. لباس خانگی ما بسیار ساده خواهد بود. پیراهن، عرق گیر، جوراب، حتی کفش های بیرون هم ساده خواهند بود. نیازی به ظروف آشپزخانه و حتی غذا نیست؛ چند ظرف یکبار مصرف، چند تکه غذای سرد و پیتزا کافی است و برای خانه مان یک یخچال، جاروبرقی، تلویزیونی بزرگ و یک کنترل تلویزیون از راه دور، کفایت می کند. تنها برنامه های دو کانال تلویزیونی را تماشا می کنیم. شبکه خبری و ورزشی. به همین دلیل می گویند مردان موجوداتی ساده هستند و اگر زنان در زندگیشان نباشند، زندگی ساده ای خواهند داشت.

اما شما زنان سلطان "جمع و جور کردن" هستید. پس از یک کار تمام وقت به خانه می روید و تازه کار تمام وقت منزل یعنی نقش همسر و مادر بودن شروع می شود و باید به همه امور رسیدگی کنید و اغلب این کارها را بدون کوچک ترین کمک از سوی مردان انجام می دهید. بزرگ ترین تصمیمات خرید مربوط به شماست. نقش کلیدی در اجتماع دارید و گاهی برخی کارها را به منزل می آورید.


اگر ایـن دنیـا، بـدون وجـود خانم ها بـود ...! چگونه یک خانم تمام عیار باشید

ـ به او نگویید، کجا دوست دارید بروید، به او نوع غذا و فضایی را که دوست دارید، بگویید و بعد اجازه دهید محل آن را او انتخاب کند که فکر می کند مناسب شماست.

ـ به او نگویید، من خودم رانندگی می کنم، اجازه دهید او شما را به محل مورد نظر برساند.

ـ به او نگویید که من صورت حساب را می پردازم، اجازه دهید خودش بپردازد.

ـ سعی نکنید سینک ظرفشویی، ماشین، یا هر چیز دیگری را خودتان تعمیر کنید، اجازه دهید او این کار را بکند. سطل زباله را بیرون نگذارید، خانه را نقاشی نکنید، چمن ها را کوتاه نکنید، تمامی اینها وظایف اوست.

ـ جابجایی های سنگین را انجام ندهید، او با عضله ای قوی به دنیا آمده است تا کاناپه، تلویزیون، کتابخانه و امثال آن را جابجا کند.

ـ از پختن یک غذا یا دو نوع غذا نترسید، آشپزخانه دوست شما و اوست.
:.:.30U:.:. بازدید : 183 نظرات (0)

قبل از کشف انسولین و داروهای کاهش دهنده قندخون، بیماران دیابتی با گیاهان دارویی و درمان های سنتی معالجه می شدند. تاکنون تاثیر مثبت بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کاهش میزان قند خون یا کاهش عوارض ناشی از آن شناخته شده است.

 این یادداشت، اشاره ای دارد به برخی از مهم ترین گیاهان دارویی با خواص کاهش دهندگی قند خون که گزارش های بالینی و آزمایشگاهی معتبر مبنی بر موثر بودن آنها موجود است و همچنین نگاهی می اندازد به گیاهان دارویی که در طب سنتی ایران در درمان بیماری دیابت تجویز می شوند.

 

:.:.30U:.:. بازدید : 203 نظرات (0)
شناخت مزاجها روى هم رفته به قرار زير است :
1 - مزاج گرم ، مزاج سرد، مزاج تر، مزاج خشك ، كه اين چهار مزاج را مزاجهاى ساده و منفرد گويند.
2 - مزاجهاى ساده و مركب ، كه عبارتند از مزاج گرم و تر گرم و خشك ، سرد و تر و مزاج سرد و خشك .
3 - مزاج دموى يا (ريوى ) يا مزاج صفراوى يا (كبدى ) مزاج بلغمى يا (هاضمه اى ) مزاج سوداوى يا (عصبى ) اين چهار مزاج را مزاجهاى مادى گويند و يك مزاج معتدل نيز شناخته شده است كه با اين توصيف جمعا 13 مزاج وجود دارد.
مزاجهاى مادى مانند مزاجهاى ساده ، مركب هم مى باشند از اين رو مزاج بلغمى خونى و مزاج صفراوى عصبى مزاج خود به دو قسمت تقسيم مى شود، عصبى ضعيف و عصبى قوى . نيز گفته اند.
:.:.30U:.:. بازدید : 225 نظرات (0)

متخصصان به افراد توصیه می کنند که تا حد امکان لباس ها را در فضای آزاد و با استفاده از نور خورشید خشک کنند و در غیر این صورت لباس ها را برای شستشو به خشکشویی بسپارید.

دانشمندان اسکاتلندی به تازگی دریافتند که خشک کردن لباس در فضای بسته اتاق ،خطر ابتلا به آسم را افزایش می دهد.

خشک کردن لباس ها در فضای در بسته ، انواع آلرژی را در فرد تشدید می کند و در بروز بیماری آسم و تب یونجه موثر است .

در این تحقیقات ذکر شده است که بیش از ۳۰ درصد رطوبت موجود در خانه ، مربوط به خشک کردن  لباس ها در اتاق و به خصوص روی رادیاتور هاست .

معمولا ۸۷ درصد از بانوان خانه دار در زمستان لباس های را در فضای خانه خشک می کنند؛ بررسی های انجام شده نشان می دهد که در این خانه ها نوعی هاگ وجود دارد که عامل اصلی بروز بیماری های تنفسی است . این هاگ باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و بروز انواع عفونت می شود.

 

:.:.30U:.:. بازدید : 228 نظرات (0)
نگه کن بدین گنبد تیز گرد --- که درمان ازویست و زویست درد

نام حكیم ابوالقاسم فردوسی و شاهنامه گرچه تداعی كننده ی سرگذشت شاهان، پهلوانان اساطیری و تاریخی است، در عین حال این شاهكار حماسی، ادبی فارسی دارای مضامین فلسفی، اخلاقی، اجتماعی و دیگر مباحث از جمله نكات پزشكی است، نكاتی كه برای خوانندگان گرامی به ویژه پزشكان و علاقه مندان شاهنامه خالی از لطف نیست. البته تذكر این نكتهی بدیهی ضروریست كه اشارات پزشكی شاهنامه را با ویژگیهای دانش پزشكی عصر فردوسی و باورهای اساطیری موجود در آن عصر باید ارزیابی كرد، نكته ی دیگر اینكه برای پرهیز از اطاله ی بیشتر كلام، حتی المقدور سعی شده است موضوعهای بیست و یك گانه ی مقاله به اختصار بیان شود. 
:.:.30U:.:. بازدید : 244 نظرات (0)
آیا روی پایتان تاول زده است؟
 
تاول پوستی در بهترین حالت درد دارد و در بدترین حالت باعث ناتوانی در راه رفتن می شود. اگر دچار تاول پا شده اید، به مراحل درمانی زیر عمل کنید.
 

روش اول- درمان نقاط گرم پا قبل از تاول زدن

 

1- تاول ها را بشناسید.

معمولا وقتی پوست پا در معرض ساییدگی، گرما، آلودگی و رطوبت قرار می گیرد، تاول می زند. این عوامل در ورزش هایی مثل هاکی، فوتبال و اسکیت وجود دارند، خصوصاً اگر، کفش و جوراب نامناسبی هم پوشیده باشید.

 

با پوشیدن کفش نو برای مدت زمان طولانی و بدون اینکه آن را برای مدتی از پایتان در آورید، تاول پوست پا به طور مکرر بروز می کند، زیرا کفش نو سفت و سخت است و با پوست نرم و نازک شما مطابقتی ندارد.

  
:.:.30U:.:. بازدید : 173 نظرات (0)
مغز گردوي سالم :

اگر مي خواهيد مغز گردو را سالم از پوست آن جدا کنيد، گردوها را يک شب تمام، داخل آب نمک خيس کنيد، سپس به آرامي پوست آن را شکسته و مغزگردو را بيرون بياوريد.

تشخيص گريپ فورت خوب:

از ضخامت و کلفتي پوست گريپ فورت به آبدار بودن يا نبودن آن مي توانيد پي ببريد. براي تشخيص اينکه گريپ فورت ضخيم است يا نازک به انتهاي آن يعني قسمتي که به ساقه مربوط مي شود توجه کنيد. در اين قسمت از گريپ فورت برآمدگي ايجاد شده است و اصولاً ناصاف و پر چين به نظر مي رسد که پوست آن ضخيم است و هر چه پوست گريپ فورت ضخيم تر باشد پر آب تر است.
:.:.30U:.:. بازدید : 216 نظرات (0)
خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اكسید كربن و كاهش تجمع اكسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد.

خواب به مغزمان اجازه استراحت می‌دهد. دوره طولانی كاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلولهای مغزی خواهد شد


مغز بزرگترین مصرف كننده اكسیژن در بدن ماست. دمیدن هوای آلوده باعث كاهش اكسیژن تامینی مغز شده و منجر به كاهش كارآیی مغز می‌شود.


نکات جالب و خواندنی ( + عکس)


استفاده زیاد قند و شكر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می‌كند و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد

این امر باعث كوچك شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود.


=این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به كاهش قدرت ذهنی می‌شود


كسانی كه صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائینتری افت می‌كند. این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود.
 
 
:.:.30U:.:. بازدید : 645 نظرات (0)

استامینوفن

ضددرد، ضد تب

كجا به درد می‌خورد؟

رایج‌ترین انتخاب هر كسی برای درد، استامینوفن است. تازگی‌ها هم حرف از ممنوعیت واردات آن به میان آمده كه باعث نگرانی داروسازهای زیادی شده است. در حال حاضر استامینوفن بی‌ضررترین دارویی است كه برای كودكان و خانم‌های باردار تجویز می‌شود. شاید بتوان گفت استامینوفن ساده تنها مسكنی است كه خانم‌های باردار مجاز به خوردن آن هستند. این دارو در دو دوز 325 و 500 میلی گرم وجود دارد و نوع شربت و شیاف آن معمولا برای كودكان تجویز می‌شود. 

حواستان باشد: 

استامینوفن ساده كم‌عارضه‌ترین داروی تب‌بر است. برای استفاده آن باید به ازای هر كیلوگرم وزن بیمار 15- 12.5 میلی‌گرم مصرف شود. یعنی اگر 50 كیلوگرم هستید باید حداكثر 725 میلی‌گرم دارو استفاده كنید.  مدت زمان تمدید استامینوفن هم هر 6-4 ساعت است. در خانم‌های باردار خوردن این دارو باید هر 6 ساعت یك‌بار باشد. این را بدانید كه هیچ قرصی بی‌عارضه نیست پس اگر شروع به خوردن بی‌وقفه آن بكنید باید قید سلامت‌تان را بزنید.
آخرین اخبار
لينك 69
plus+
plushits.us
همکاری در 30U
http://rozup.ir/up/30u/hamkari3.jpg

تعداد صفحات : 13

درباره ما
داشتم از درد به خود می پیچیدم، همسایه ها گفتند: چقدر قشنگ قر میدهی! و سالهاست رقاص پردرد خیابانهایم. صادق هدايت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 232
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 543
  • بازدید ماه : 4,754
  • بازدید سال : 23,312
  • بازدید کلی : 201,649
  • کدهای اختصاصی
    -->
    .... ...........
    shOp
    سخنان دکتر شریعتی