loading...
30U | Fun
پخش زنده اخبار
:.:.30U:.:. بازدید : 323 نظرات (0)

وی که سابقاً خود را یک «شاهدوست» دانسته و «خون و شرف» خود و «ایرانیان را عجیبن شده با شاه» می خوانده ، اینک در تلویزیون، با تغییر 180 درجه ای، به شکل دیگری تاریخ را روایت می کند!


به گزارش نامه به نقل از انتخاب ، همانطور که پیشتر وعده داده شده بود، بخشی از نوشته های پیش از انقلاب یک گزارشگر تاریخ به نام خسرو معتضد، در «انتخاب» منتشر می شود.  این فرد سابقاً خود را یک «شاهدوست» دانسته و «خون و شرف» خود و «ایرانیان را عجیبن شده با شاه» می خوانده و اینک در تلویزیون، با تغییری 180 درجه ای به شکل دیگری تاریخ را روایت می کند.

در تصویر زیر که از روزنامه ای تحت عنوان «جشن شاهنشاهی ایران» در تاریخ دهم شهریور 1350 برداشت شده، مجموعه یادداشت هایی در وصف مبالغه آمیز «شاهنشاه» ، «امپراطوری شاهنشاه ایران» ، «دستاوردهای شاهنشاه» و ... منتشر شده است. وجهه اشتراک همه ی این یادداشت ها، تملق شاه و توصیف و برجسته سازی جشن های 2500 ساله است!




:.:.30U:.:. بازدید : 235 نظرات (0)

سالهای نخست ریاست جمهوری احمدی نژاد، با حضور پررنگ مردم در سفرهای استانی او همراه بود و این مسئله به یک "پز" برای حامیان دولت تبدیل شده بود.

به گزارش نامه به نقل از انتخاب ، اما در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد، رفته رفته تعداد استقبال کنندگان از رییس جمهور کم و کمتر شد و شد آنچه در زیر می بینیم.

البته همواره حامیان دولت، پخش چنین تصاویری را به بهانه های مثل اینکه "فلان تصویر مورد اشاره مربوط به ابتدای حضور دکتر است" ، رد می کنند، اما ظاهراً چنین تصاویری که در زیر مشاهده می کنیم، به امری تکراری برای احمدی نژاد و دولتش تبدیل شده است:

اردیبهشت 92 - اهواز:
:.:.30U:.:. بازدید : 348 نظرات (0)

سید ابوالحسن بنی‌صدر (۲ فروردین ۱۳۱۲ در همداناقتصاددان و سیاستمداراهل ایران است که به عنوان نخستین رئیس جمهور ایران انتخاب شد. او در بهمن سال ۱۳۵۸ رئیس جمهور شد و در خرداد ۱۳۶۰ پس از چندی تنش با اعضای حزب جمهوری اسلامی و نهایتاً روح‌الله خمینی (بنیان‌گذار جمهوری اسلامی)، با عنوان عدم کفایت سیاسی توسط مجلس شورای اسلامی از مقام خویش عزل گردید.مجامع اسلامی ایرانیان گروه 

طرفداران بنی صدر است.


عکسی از بنی‌صدر، میرسلیم، طباطبایی و فروهر در زورخانه

:.:.30U:.:. بازدید : 231 نظرات (0)
تهران در زمان ناصر الدین شاه اولین رشد کالبدی موثرش را تجربه کرد تجربیات ناصر الدین شاه از سفر فرنگ وی را برآن داشت که پایتختی در خور قبله عالم برای خود فراهم کند.در حالی که امروزه در شهر تهران حجم بیشر ساخت و ساز بر آزادراه ها متمرکز است اما زمانی داشتن یک خیابان بدون گرد و خاک برای اعیان تهران یک آرزو محسوب می شد. تهران در زمان ناصر الدین شاه اولین رشد کالبدی موثرش را تجربه کرد تجربیات ناصر الدین شاه از سفر فرنگ وی را برآن داشت که پایتختی در خور قبله عالم برای خود فراهم کند.حاصل این میل، خیابان کشی ها در تهران بود. تهرانی که تا قبل از آن فقط کوی و برزن داشت.
:.:.30U:.:. بازدید : 352 نظرات (0)
رومن آبراموویچ مالک میلیاردر روس که در سال 2003 پایش به فوتبال باز شد را می توان جزو اولین افراد ثروتمندی دانست که پای به دنیای فوتبال گذاشته است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ژوئن 2003 بود که رومن آبراموویچ باشگاه چلسی را خرید و مالک این باشگاه لندنی شد. خریدهای پشت سر هم او باعث شد این مولتی میلیاردر روس خیلی زود در قاب صفحات ورزشی جهان جا باز کند. مردی که ثروت او بیش از 14 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که باعث می‌شود آبراموویچ 15 فرد ثروتمند جهان باشد.
:.:.30U:.:. بازدید : 474 نظرات (0)

آنجلینا جولی بازیگر آمریکایی تصمیم گرفته پنج سال پس از فوت مادرش، داستان زندگی او را کتاب کند، اما مادر او کیست؟

آنجلینا جولی فرزند جان وویت، بازیگر مطرح هالیوودی فیلم‌هایی مثل «کابوی نیمه شب» و «علی» و برنده اسکار بهترین بازیگر برای فیلم «بازگشت به خانه» است.
http://rozup.ir/up/30u/pic5/anjelina.jpg


به ادامه مطلب برويد

:.:.30U:.:. بازدید : 632 نظرات (0)

مهدی بازرگان در سال‌های انقلاب مشروطه، در خانواده‌ای مذهبی آذربایجانی زاده شد. پدرش، حاج عباسقلی آقا تجارتی تبریزی، پس از چندی در تهران مقیم شد و به عنوان یکی از تاجران سرشناس بازار تهران مطرح گردید. وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه سلطانیه تهران و متوسطه را در دارالمعلمین مرکزی به پایان رساند و سپس در سال ۱۳۰۶ در میان نخستین گروه محصلان ممتاز اعزامی دولت پهلوی قرار گرفت و به کشور فرانسه رفت. او در مدرسه حرفه و فن شهر پاریس در رشتهٔ ترمودینامیک و نساجی تحصیل کرد و پس هفت سال در سال ۱۳۱۳ به ایران بازگشت. مهدی بازرگان جزو نخستین گروه از فارغ التحصیلانی است که در تاریخ ایران زیر عنوان بورسیه به تحصیل در کشور دیگری پرداخته‌است

http://rozup.ir/up/30u/pic5/mehdi_bazargan3.jpghttp://rozup.ir/up/30u/pic5/mehdi_bazargan2.jpg


به ادامه مطلب برويد

:.:.30U:.:. بازدید : 389 نظرات (0)

سیروس قایقران فرزند زکریا (پرویز) در اول بهمن ماه ۱۳۴۰ در محله کلویر بندر انزلی پا به عرصه هستی نهاد. سیروس از همان ابتدای کودکی به فوتبال در زمینهای خاکی کلویر روی آورد و با استعداد درخشانش به عضویت تیم فوتبال منتخب آموزشگاهها در آمد. وی در سن ۱۶ سالگی در سال ۱۳۵۶ موفق شد به عنوان یکی از مهرهای اصلی در تیمهای نوجوانان و جوانان ملوان استعدادهای خود را به نمایش بگذارد و با مهارتهای منحصر به فردش ملوان را به رتبه قهرمانی باشگاههای گیلان رساند. وی در سالهای ۵۷ تا ۶۳ افتخارات زیادی را برای ملوان و گیلان به ارمغان آورد مانند دو گلی که وارد دروازه پرسپولیس کرد و یا گل زیبایی که وارد دروازه تیم منتخب مازندران نمود

.http://rozup.ir/up/30u/pic5/ghayeghran2.jpg

سیروس در سال ۱۳۶۳ به تیم ملی دعوت شد و در سال ۶۶ تنها فوتبالیست شهرستانی بود که دهداری بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را به بازوان او بست. در سال ۶۷ در جام ملتهای آسیا در قطر، تیم ملی ایران با رهبری سیروس به مقام سومی دست یافت و در سال ۶۹ تیم ایران را با گلهای زیبایش پس از ۲۰ سال به قهرمانی در بازیهای آسیایی پکن رساند. سیروس به الاتحاد قطر پیوست. سی و بعد از مدتی بازی در قطر، مجددا به تیم اول خود ملوان پیوست و این تیم را قهرمان جام حذفی و راهی مسابقات آسیایی کرد.

سیروس در سال ۷۲ به عنوان بازیکن و سپس مربی به تیم کشاورز تهران پیوست و نتایج قابل توجهی بدست آورد. وی سپس به تیم دسته دومی مسعود هرمزگان پیوست و مدتی در آنجا مشغول به مربیگری شد .

در سالهای ۷۶ و ۷۷ سیروس بارها تمایل خود را برای بازگشت به ملوان به عنوان بازیکن یا مربی اعلام کرد. اما در اوایل سال ۷۷ که وی برای تعطیلات نوروز همراه خانواده اش به انزلی آمده بود در بازگشت و در حالیکه همراه فرزند، همسر و برادر همسرش در اتومبیل رنوی خود عازم تهران بود در حوالی امامزاده هاشم با کامیون خاور تصادف نمود که منجر به فوت وی و فرزندش گردید.

:.:.30U:.:. بازدید : 678 نظرات (0)

اکبر عبدی (زاده ۴ شهریور ۱۳۳۷) از بازیگران سینما و تلویزیون ایران می‌باشد. وی بیشتر در نقش‌های کمدی بازی می‌کند و فیزیک بدنی خاصی دارد و صورت وی، امکان گریم شدید و ساختن چهره‌های گوناگون، مانند نوجوانان و زنان را به وی می‌دهد. اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبيات صدا و سيما بوده است


http://rozup.ir/up/30u/pic5/akbarabdi.jpg

اکبر عبدی در سال ۱۳۷۸ برای بازی در فیلم مادر ساخته علی حاتمی برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

وی همچنین برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی امین جشنواره بین المللی فجر برای نقش آفرینی در فیلم خوابم می‌آد ساخته رضا عطاران می‌باشد.

به ادامه مطلب برويد

:.:.30U:.:. بازدید : 607 نظرات (0)

جری لوئیس متولد ۱۶ مارس ۱۹۲۶ بازیگر، کمدین، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان سرشناس آمریکایی است . او بیشتر بخاطر بازی در فیلم‌های کمدی در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی و ژست‌های بامزه اش و بنیاد خیریه اش مشهور است. جری لوییس در طول مدت عمر حرفه‌ای خود جوایز متعددی را از جشنواره فیلم کمدی آمریکا، دوربین طلایی، اتحادیه منتقدین فیلم لوس آنجلس و جشنواره فیلم ونیز از آن خود کرده‌است و در منطقه یادبود مشاهیر هالیوود دو ستاره برای خود دارد. لوییس در حال حاضر در لاس وگاس و نوادا زندگی می‌کند. لوییس در سال ۱۹۴۶ با «دین مارتین» زوجی موفق را تشکیل دادند. این دو در کنار برنامه‌های شبانه که بسیار محبوب مردم بود، در چندین فیلم کمدی ظاهر گشتند که از موفقیت بالایی برخوردار شدند. این گروه دو نفره ده سال بعد منحل شد

http://rozup.ir/up/30u/Picturesaks3/jerry_lois.jpg

لوییس در روز شانزدهم مارس ۱۹۲۶ در «نوارک» واقع در نیوجرسی چشم به جهان گشود. نام او را «جوزف لویچ» یا بنا به قولی «ژروم لویچ» گذاشتند. پدرش «دنی لوییس» واریته (نمایش متنوع همراه با ساز و آواز) اجرا می‌کرد. لوییس از سال ۱۹۴۲ یعنی از شانزده سالگی بازی در نمایش‌های کمدی را آغاز کرد و دو سال بعد و در هجده سالگی ازدواج کرد.


http://rozup.ir/up/30u/Picturesaks3/005_jerry_lewis_theredlist.jpg

:.:.30U:.:. بازدید : 380 نظرات (0)

کُشتی نوعی ورزش است که در آن دو انسان غیر مسلح با یکدیگر گلاویز شده و برای به زمین زدن یا بی‌تعادل کردن حریف خود تلاش می‌کنند.

کشتی یکی از قدیمی‌ترین و فراگیرترین ورزش‌های دنیا است و احتمالا در دوران ماقبل تاریخ با تغییر شکل در جنگ‌های تن‌به‌تن و جایگزین کردن مرگ یا صدمات شدید با یک پیروزی نمادین ایجاد شده‌است. شواهد بسیاری از حضور کشتی در تمامی تمدن‌های آغازین بشری وجود دارد. البته اولین بار در یونان باستان به یک ورزش واقعی تبدیل و در سال ۷۰۴ پ.م وارد المپیک شد. در المپیک باستان قهرمان کشتی پس از قهرمان پرتاب دیسک مهمترین پهلوان یونان شمرده می‌شد. داستان رقابت اودیسه و آژاکس که هومر در ایلیاد روایت کرده‌است از قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین داستان‌های مربوط به کشتی است

http://rozup.ir/up/30u/Picturesaks3/koshti_ghajarie.jpg

         به ادامه مطلب برويد . . .                                  

:.:.30U:.:. بازدید : 347 نظرات (0)


لوی استراوس (فوریه ۱۸۲۹- سپتامبر ۱۹۰۲) آمریکایی‌مهاجر آلمانی‌تبار و بنیان‌گذار کارخانهٔ شلوار جیندر سانفرانسیسکو

http://rozup.ir/up/30u/pic4/eshtravos.jpg

لوی استراوس در بوتنهایم (از توابع پادشاهی باواریا) در خانواده یهودی بدنیا آمد و در سن ۱۸ سالگی به همراه مادر و دو خواهرش به ایالات متحده مهاجرت کردند

http://rozup.ir/up/30u/pic4/jaen1.jpg

در سال ۱۸۷۲ خیاط یهودی ژاکوب دیویس دست به ابتکار جالبی زد. وی شروع به ساخت شلوارهای کار مردانه با لبه های فلزی و دکمه های فلزی برای استحکام بیشتر نمود. در حالیکه برای ارتقا کارش نیاز به یک شریک و همراه داشت و بنابراین نزد لوی استراوس مشتری شلوار های کارش رفت.در سال ۱۸۷۳ استراوس و دیویس با ثبت اختراع و حق انحصاری برای استفاده از میخ پرچ مس برای استحکام و افزایش دوام جیب های شلوار کار با پارچه دنیم، آن دو با خرید کارخانه نساجی Amoskeag در نیو همپشایر، شروع به تولید اولین سری از شلوارهای جین، کردند. در نیمه دوم قرن بیستم، شلوار جین Levi's بر تن ستاره های راک رفت و بدین سان تبدیل به نماد و سمبلی برای نسل جوان شد. در عکس معروف جوانانی که در سال ۱۹۸۹ بر بالای دیوار برلین در حال برداشتن اولین آجرهای دیوار هستند، همگی این شلوار را به پا کرده اند. کمانی با دوخت دوسوزنه بر جیب عقب بزودی تبدیل به نماد تجاری این شلوار شد.و بعد از جنگ جهانی دوم با طرح کمان لیوایس بر جیب این شلوار باقی ماند.

http://rozup.ir/up/30u/pic4/jaen3.jpg.

لوی استراوس در ۲۶ سپتامبر ۱۹۰۲ در سن ۷۳ سالگی درگذشت. وی هرگز ازدواج نکرد و تمام کارخانه و ثروتش به خواهرزاده هایش به ارث رسید. از وی خیریه هایی همچون بنیاد خیریه کمک به ایتام یهودی و همچنین خانه ایتام کاتولیک رم به جای مانده است. دارایی Levi's در حدود شش میلیون دلار برآورد شده بود. وی در شهر کلما ایالت کالیفرنیا بخاک سپرده شده است

موزه ای بنام وی در آلمان، شهر زادگاهش بوتنهایم بنا شده است. در ضمن در شهر سانفرانسیسکو نیز نمایشگاه لوی استراوس و شرکا و بسیاری دیدنیهای تاریخی دیگر از این سلطان جین در معرض عموم قرار دارد..


:.:.30U:.:. بازدید : 654 نظرات (1)

http://rozup.ir/up/30u/pic4/Fardin_googoosh.jpg

فائقه آتشین در سال ۱۳۲۹ در تهران زاده شد. پدر و مادر او از ایرانیانی بودند که تبارشان به آذربایجانی‌های قفقاز (آذربایجان شوروی) می‌رسید. او هنگامی که ۲ سال داشت، پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند.

گوگوش نامی ارمنی برای پسران است، در کودکی دایه ارمنی‌اش او را با این نام صدا می‌کرد و بعدها این نام را به عنوان نام هنری‌اش برگزید.

او از همان کودکی به همراه پدرش که یک شومن بود، خوانندگی و بازی در فیلم را آغاز نمود و نخستین تجربه هنرپیشگی او در سن هفت سالگی بود. گوگوش بعدها در فیلمهایی چون «پرتگاه مخوف» (۱۹۶۳ میلادی)، «شیطون بلا» (۱۹۶۵) و «پنجره» (۱۹۷۰) ظاهر شد. ترانه‌های او که توسط آهنگ‌سازانی چون واروژان و حسن شماعی‌زاده نوشته‌شده و شعرهای شهیار قنبری در آن به کار رفته بود، برای او موفقیت بزرگی پدید آورد. تا حدی که سایر خوانندگان پاپ زن ایرانی به تقلید از سبک او پرداختند. سبک او در دهه هفتاد میلادی، در اوج شهرتش به عنوان خواننده و هنرپیشه، الگوی زنان ایرانی واقع شد که به‌جز گوش سپردن به ترانه‌های او، از سبک پوشیدن جامه، مینی‌ژوپ و مدل موی کوتاه او معروف به مدل گوگوشی تقلید می‌نمودند.
آخرین اخبار
لينك 69
plus+
plushits.us
همکاری در 30U
http://rozup.ir/up/30u/hamkari3.jpg

تعداد صفحات : 13

درباره ما
داشتم از درد به خود می پیچیدم، همسایه ها گفتند: چقدر قشنگ قر میدهی! و سالهاست رقاص پردرد خیابانهایم. صادق هدايت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 232
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 537
  • بازدید ماه : 4,748
  • بازدید سال : 23,306
  • بازدید کلی : 201,643
  • کدهای اختصاصی
    -->
    .... ...........
    shOp
    سخنان دکتر شریعتی